Bel ons: 085 - 40 111 49

Actuele content vaker bovenaan in Google

7 november 2011

Google heeft recentelijk zijn zoekalgoritme aangepast, zodat deze beter de actuele content kan onderscheiden van oudere content. Onder het motto ‘warme koekjes en koel fruit zijn het beste wanneer ze vers zijn’, worden nu vaker (automatisch) de meest recente onderwerpen bovenaan geplaatst. Het nieuwe algoritme heeft invloed op zo’n 35% van de zoekopdrachten.

Het nieuwe indexeeralgorithme van Google dat vorig jaar geĆÆntroduceerd is, Caffeine genaamd, is nu verbeterd om zodoende steeds sneller en beter nieuwe en actuele content te vinden. Door de nieuwe aanpassingen is het systeem zo slim geworden dat het zelf weet dat nieuws over een regeerakkoord van vorige week nog redelijk actueel is, terwijl breaking news over bijvoorbeeld Occupy na een week dat niet meer is.

Ook bij terugkerende evenementen, zoals de Olympische Spelen of presidentsverkiezingen, weet het systeem nu dat je liever actueel nieuws ziet, dan nieuws over de Olympische Spelen van 40 jaar geleden.

Voor website eigenaren is dit belangrijk nieuws: het loont steeds meer de moeite om een goed blog bij te houden. Door regelmatig berichten te plaatsen over actuele zaken, zal je site dus vaker bovenaan in Google te vinden zijn.

Bron: Google Blog

Reageren?

Direct contact opnemen