Bel ons: 085 - 40 111 49

Consumenten zoeken steeds vaker op internet

28 september 2010

Thuiswinkel.org heeft vandaag een persbericht de wereld ingestuurd over het oriëntatiegedrag van consumenten. Voor het eerst is de informatie vanaf het internet in net zoveel gevallen doorslaggevend als informatie van de winkelvloer.

Circa de helft van de consumenten raadpleegt internet voor de aanschaf van een product. 20% raadpleegt alleen reclamefolders en brochures, de overige 30% gaat daadwerkelijk naar de winkel toe om zich te laten informeren door een verkoper. Opvallend is dat internet het meest wordt gebruikt voor het vergelijken van prijs- en productinformatie, waar in de winkel voornamelijk wordt gekeken naar de kwaliteit van de producten.

Van de mensen die zich puur via internet oriënteren, koopt slechts 11% het product alsnog in een fysieke winkel.

Bron: http://www.thuiswinkel.org/nieuwsberichten/persberichten/website/2010/september/internet-blijft-belangrijkste-orintatiekanaal

Reageren?

Direct contact opnemen