Bel ons: 085 - 40 111 49

Facebook Timeline voor bedrijven

1 april 2012

Sinds het eerste weekend van april heeft Facebook de zogenaamde Timeline ingevoerd op alle pagina’s van bedrijven, merken en bekende personen. Deze nieuwe vormgeving biedt veel mogelijkheden om Facebook meer te personaliseren, maar heeft ook enkele nadelen. Enkele veranderingen op een rij:

Omslagfoto

De grote omslagfoto bovenaan de pagina is een van de opvallendste aanpassingen. Dit is een mooie plek voor je bedrijfslogo of een relevant thema geworden. Let echter op dat je geen prijzen of aanbiedingen in deze omslagfoto zet, net zoals een verwijzing naar je eigen website, e-mailadres of postadres. Eenzelfde verbod geldt voor het aandacht geven aan je Like knop. Ondanks deze beperkingen biedt deze omslagfoto veel mogelijkheden tot creativiteit en kan je er goed op mee inhaken op relevante gebeurtenissen.

Vastpinnen

Een ander voordeel van de Timeline op Facebook is het kunnen vastpinnen van berichten. Belangrijke berichten kan je op deze manier uitlichten, bovenaan de Timeline. Een bericht blijft maximaal zeven dagen staan. Je bepaalt hiermee waar de aandacht op ligt en kan bepaalde activiteiten van je organisatie extra benadrukken.

Tabs

Door de komt van de Timeline is de landingspagina komen te vervallen. Je mag namelijk geen tab meer instellen waarop bezoekers van de pagina standaard binnenkomen. Je kunt nog wel een tabblad toevoegen, maar hier moet dan vanuit een bericht of vanaf een website rechtstreeks naar gelinkt worden.

Moeiteloos delen

Met de Timeline kunnen mensen op Facebook nog meer levensgebeurtenissen delen. Bepaalde foto’s of berichten kunnen met een paar drukken op de knop groter onder de aandacht worden gebracht. Ook worden andere activiteiten op het web (na toestemming) samengevat op de Timeline. Denk hierbij aan welke liedjes je geluisterd hebt of welke artikelen je gelezen hebt op nieuwssites.

Protest

Niet alle organisaties zijn blij met de komst van de Timeline. Sommige beheerders van Facebook hebben aangegeven veel protesten te hebben ontvangen na de overschakeling op het nieuwe formaat, voornamelijk van oude gebruikers. Het vergt immers wat tijd om je (wellicht net geupdate) Facebookpagina weer te optimaliseren volgens de nieuwe lay-out.

Reageren?

Direct contact opnemen