Bel ons: 085 - 40 111 49

Hoe maak je een goede AdWords advertentietekst?

21 februari 2012

Misschien wel een van de lastigste onderdelen van het adverteren via Google AdWords is het schrijven van goede advertentieteksten. Hoe zorg je in drie regels ervoor dat zoekers op je advertentie klikken?

Belangrijk is om je sowieso te onderscheiden van je concurrenten. Typ de zoekwoorden waarop je adverteert in Google in en kijk naar de advertenties van je concurrenten. Heb jij USP’s (Unique Selling Points) die jouw concurrenten niet hebben? Bied je bijvoorbeeld een gratis verzending aan? Heb je bepaalde kortingen? Bied je een product voor een lagere prijs aan dan je concurrenten? Zorg dat dat duidelijk wordt in je advertentietekst.

Gebruik daarnaast ook de zoekwoorden in je AdWords advertentie. Een bijkomend voordeel is dat deze vet worden weergegeven in je advertentie, zodat je advertentie er nog meer uitspringt ten opzichte van die van je concurrenten.

Zorg dat de verwachting die je schept in je advertentietekst, ook waargemaakt wordt op de bestemmingspagina. Iemand die op een AdWords advertentie klikt waarin vermeld wordt dat hij een gratis whitepaper ontvangt, moet niet op je website hoeven zoeken naar hoe hij deze moet aanvragen. Daarnaast werkt een relevante bestemmingspagina ook positief voor je kwaliteitsscore in Google AdWords.

Als laatste: blijf experimenteren! Door twee of meer verschillende AdWords advertenties aan te maken binnen dezelfde advertentiegroep, kan je goed testen welke advertentietekst beter werkt. Na voldoende weergaven en kliks (resp. circa 1000 en 100), moet je een duidelijk verschil kunnen zien in de CTR (Click Through Rate). De AdWords advertentie met de hoogste CTR is degene die dan het beste werkt.

Maar… de wereld verandert en je concurrenten zitten ook niet stil. Blijf dus testen en steeds nieuwe advertenties aanmaken.

Hulp nodig? Neem contact met ons op en we helpen je graag!

Reageren?

Direct contact opnemen