Bel ons: 085 - 40 111 49

Maak optimaal gebruik van Click-to-Call advertenties

20 juni 2011

Zoals je wellicht weet is het mogelijk om met AdWords campagnes ook specifiek te targeten op mobiele apparaten. Zo kan je beter gebruik maken van de mogelijkheden die deze bieden, zoals bijvoorbeeld de Click-to-Call extensies.

Voor een succesvolle Arnhemse taxicentrale (Taxi Service Arnhem) beheren wij reeds enige tijd de AdWords campagnes. We hebben hier verschillende campagnes aangemaakt per apparaat en doelgroep. We merkten dat de meeste mobiele gebruikers ‘s avonds en ‘s nachts (voornamelijk in het weekend) Google op hun mobiel gebruikte om een taxi te vinden. Zeker die doelgroep kiest het resultaat dat bovenaan staat, dus een nummer 1 positie levert al gauw het dubbele aantal klikken op.

De tradionele advertenties sturen de zoeker op Google naar de website van de adverteerder, waar hij vervolgens zelf op zoek mag naar het nummer. Door echter gebruik te maken van Click-to-Call advertenties in AdWords, wordt (na bevestiging door de gebruiker) direct het gekoppelde nummer gebeld en heeft de gebruiker dus binnen no-time de taxicentrale aan de lijn. De eerste week dat we deze functionaliteit inschakelden, zagen we al gelijk een verdubbeling in het aantal kliks. Navraag bij de betreffende taxicentrale leerde ook dat het aantal telefoontjes (en dus ritten) inderdaad verdubbeld was.

Om deze campagne goed te kunnen targeten, hebben we deze compleet losgekoppeld van de andere campagnes en dus ook een eigen budget gegeven. Hierdoor kunnen we zeer precies alles instellen, met een minimale kostprijs per klik als resultaat. En het voordeel: elke klik is een telefoontje en vrijwel elk telefoontje levert ook weer een rit op. Een maximale Return on Investment dus!

Reageren?

Direct contact opnemen