Bel ons: 085 - 40 111 49

Tip: Google AdWords mogelijkheden tab

19 december 2010

Google heeft recent het tabblad ‘Mogelijkheden’ in de AdWords account aangepast, zodat deze meer informatie geven. Tijd om eens te kijken wat die mogelijkheden nou precies inhouden.

Op het tabblad Mogelijkheden (derde tab in de groene navigatiebalk bovenaan) doet Google zelf voorstellen voor nieuwe mogelijkheden (zoekwoorden) binnen je account. Dit zijn geautomatiseerde voorstellen op basis van je budget, zoekwoorden en de statistieken van Google en hoeven dus niet altijd beter te scoren. Vaak zitten er echter handige zoekwoorden tussen die je wellicht vergeten was.

Vorige week heeft Google drie nieuwe functies toegevoegd:

Ideeën voor CPC voor eerste pagina

Hierin geeft Google suggesties voor het aanpassen van de biedingen per zoekwoord, om zo zeker te zijn van weergave op de eerste pagina. Deze optie is alleen zichtbaar wanneer er regelmatig advertenties niet op de eerste pagina vertoond kunnen worden.

Uitgebreidere statistieken voor uw zoekwoordideeën

Behalve het geschat aantal maandelijkse zoekopdrachten laat Google nu ook schattingen voor het aantal vertoningen, kosten en klikken zien. Hiermee is nog beter de impact van het toevoegen van een zoekwoord te voorspellen.

Uw ideeën exporteren naar CSV

Wanneer er een groot aantal mogelijkheden wordt weergegeven kan dit soms onoverzichtelijk worden. Google biedt daarom nu de optie aan om de voorstellen te exporteren naar een CSV bestand, dat bijvoorbeeld met Excel ingelezen kan worden.

Up!Yours adviseert haar klanten minimaal eens in de twee weken te controleren of Google voorstellen heeft op het tabblad Mogelijkheden. Zo ben je er altijd van verzekerd dat je het maximale uit je campagnes haalt.

Reageren?

Direct contact opnemen