Bel ons: 06 - 81 347 307

AdWords en dag- en maandbudgetten

23 september 2010

Wie aan het einde van de maand de kosten van AdWords per dag in detail gaat nakijken, komt wellicht een aantal vreemde zaken tegen. Het budget staat bijvoorbeeld ingesteld op € 20,- per dag, maar er zitten dagen bij met € 24,- per dag aan kosten? En aan het eind van de maand blijkt er ook nog een soort korting gegeven te worden?! Hoe zit dat nou?

Google hanteert in eerste instantie altijd het dagbudget wat je hebt ingesteld. Sommige dagen is er echter dusdanig veel verkeer op jouw zoekwoorden, dat Google zo slim is om je advertenties die dag net even iets meer weer te geven en dat te compenseren met een andere, rustigere dag. Hierdoor zal je conversie over het gemiddelde genomen alleen maar kunnen toenemen.

Google zal het dagbudget met nooit meer dan 20% overstijgen. Waar Google wel aan vasthoudt, is dat het maandbudget nooit overschreden wordt. Het maandbudget wordt berekend door het dagbudget te vermenigvuldigen met 30,4 (het gemiddelde aantal dagen in een maand). Wanneer je je dagbudget van € 20,- tussentijds niet wijzigt, zullen je maandelijkse kosten nooit hoger zijn dan 30,4 * € 20,- = € 608,-. Dus zelfs als de maand 31 dagen telt en je eigenlijk 31 * € 20,- = € 620,- had moeten betalen, zal je ook die maand maximaal € 608,- betalen. Daarentegen geldt dat omgekeerd natuurlijk ook voor de maand februari…

Bron: http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=nl&answer=158524

Reageren?

Direct contact opnemen

Internet marketing berichten