Bel ons: 06 - 81 347 307

Content is king

5 april 2013

‘Content is king’ horen we de laatste tijd steeds vaker in marketingland. Wat wordt er bedoeld met content marketing en waarom zou je het in willen zetten?

Wat is content marketing?

Er bestaan verschillende definities over wat content marketing nu precies inhoudt. De kern is vrijwel overal gelijk: het aanbieden van relevante informatie aan je doelgroep met als doel ze aan je te binden. Het is een nieuwe vorm van marketing, met de gedachte dat het (marketing)aanbod voor jouw doelgroep tegenwoordig zo groot is dat zij alleen relevante informatie tot zich zullen nemen. Verleid ze dus met content die ze interesseert, die niet bol staat van de promotie.

Bied hulp

Laat het ‘wij van WC-eend..’-principe los en ga voor een objectief verhaal. Je zult merken dat als je eens vrijblijvend een oplossing voor een probleem van een (potentiele) klant aandraagt, zij je zullen waarderen en bij een ander probleem wellicht weer naar je op zoek gaan. Je hebt immers aangetoond dat je het vorige probleem kon oplossen, maar heb ze niet gelijk ‘lastig gevallen’ met promotiemateriaal over hoe geweldig je hun probleem hebt opgelost. Ze houden er dus een prettig gevoel aan over.

Het aandragen van oplossingen kan bijvoorbeeld goed in de discussiegroepen op LinkedIn. Of reageer eens op een vraag op twitter. Het voordeel hiervan is dat deze vragen openbaar zijn en ook andere mensen jouw oplossing kunnen lezen. Ook hun beeld over jouw organisatie beïnvloed je zo op een positieve manier.

Deel je kennis

Schrijf een helder artikel over jouw product, over jouw toegevoegde waarde. Maar benadruk hierin de feiten en maak er geen verkooppraatje van. Wat doet jouw product of dienst, hoe werkt het en wat levert het op. Deel deze informatie, bijvoorbeeld via een te downloaden whitepaper op je website. Ook op onze website kan je informatie downloaden over bijvoorbeeld Google AdWords, waarin we uiteenzetten wat Google AdWords is en wat de toegevoegde waarde is van het samenwerken met een Certified Partner als wij. Geen reclame, gewoon feiten. Waarom we dit doen? We laten zien wat we weten van Google AdWords. En doordat we nu al zonder belang deze informatie weggeven, geven we aan dat we in het proces ook open en helder communiceren over de uitvoering en resultaten.

Belangrijk is wel dat je mensen overtuigt met je verhaal. Zorg dus ook voor een kleine call to action; zorg dat ze na het lezen van jouw content overtuigd zijn en weten wat ze moeten doen om er, samen met jou, werk van te maken.

Schrijf, blog, presenteer en visualiseer

Er zijn natuurlijk verschillende manieren om content te delen. Social Media zijn hier uitermate geschikt voor. Je kunt hiermee verwijzen naar artikelen die je op je blog hebt geschreven. Of naar de whitepapers die online staan. Maar presenteer je content ook eens op een andere manier. Maak een informatief filmpje of visualiseer processen in infographics. Alles is goed, als het maar past bij het opgebouwde imago en het bijgaande vertrouwen.

 

Reageren?

Direct contact opnemen

Internet marketing berichten