Bel ons: 06 - 81 347 307

Handig! Meet welke delen van je website zichtbaar zijn

19 juni 2012

Google Analytics heeft een nieuwe tool: Google Browser Size. Deze tool kan precies aangeven welke gedeeltes van jouw website vaak niet zichtbaar zijn voor bezoekers. Niet iedereen heeft namelijk dezelfde schermgroottes en daardoor staan delen van een website niet direct in beeld.

Waarom is dit een handige tool? Neem bijvoorbeeld een website waarop de bezoeker naar beneden moet scrollen om een aankoop toe te voegen aan het winkelmandje. In Google Browser Size kan je meten of bezoekers daadwerkelijk de moeite nemen om te scrollen als de knop in eerste instantie niet zichtbaar is. Zo kan je wellicht overwegen de knop te verplaatsen om zo een hogere conversie te behalen.

Google Browser Size maakt onderscheid tussen bezoekers van je reguliere website en die van de mobiele versie. Daarnaast kan je meerdere pagina’s van je website met elkaar vergelijken. Google Browser Size beoordeelt vervolgens de contouren van het venster en geeft de resultaten weer in percentages.

De tool is overigens nog niet voor iedereen beschikbaar. De dienst wordt momenteel stap voor stap uitgerold en staat nog open voor feedback van de gebruikers. Over ongeveer een maand zal de dienst volledig te gebruiken zijn. Wat ons betreft een aanrader om in te zetten!

Lees hier het officiële bericht dat Google heeft uitgebracht over deze nieuwe tool.  

Reageren?

Direct contact opnemen

Internet marketing berichten