Bel ons: 06 - 81 347 307

LinkedIn Company Page – ontdek de mogelijkheden

21 juni 2012

Naast het aanmaken van een persoonlijke profiel op LinkedIn en het leveren van een actieve bijdrage in de discussies in groepen, heb je op LinkedIn de mogelijkheid een Company Page aan te maken. Omdat dit nog niet zo bekend is, gaan we hier op in in dit blog.

LinkedIn Company Page

Een Company Page is een pagina over jouw bedrijf. Je ziet alle medewerkers, de producten of diensten die je aanbiedt en eventueel openstaande vacatures. Het is mogelijk statusupdates uit naam van je organisatie te publiceren. Deze update is zichtbaar voor alle followers van een Company Page. Zij kunnen je update liken, sharen of er op reageren, wat een mogelijkheid is tot dialoog binnen LinkedIn. Bovendien wordt jouw statusupdate zichtbaar voor alle connecties van degene die er op reageert, wat een sneeuwbaleffect tot gevolg heeft.

Beschrijf je organisatie

Op de overzichtspagina kun je een titel, beschrijving van je organisatie en een foto toevoegen. Daarnaast heb je de mogelijkheid tot 3 banners in te zetten om je product of dienst te tonen. Zorg dat deze banners en de foto er leuk uit zien, zodat ze opvallen. Één banner is overigens vaak voldoende.

Promoot je producten

Heeft je organisatie een leuke aanbieding? Stel specifieke producten of acties ten toon door ze in de spotlight te zetten. Dit kan voor maximaal 5 producten tegelijk en aanpassen is mogelijk wanneer je maar wil. Je kan bij elk product een apart contactpersoon aanmaken binnen LinkedIn.

YouTube

Een andere mogelijkheid voor het optimaliseren van je LinkedIn Company Page is YouTube in te zetten. Heb je een filmpje over je organisatie, voeg dan de YouTube URL toe en de video wordt getoond op de overzichtspagina. Advies van onze kant is om YouTube niet in te zetten voor een reclameactie, maar vertel iets over je organisatie of geef tips over je expertise. Je kan ook bij elk product of dienst die je hebt toegevoegd een YouTube-filmpje laten zien.

Doelgroepgericht

Handig is ook de mogelijkheid om verschillende versies van je Company Pages aan te maken. Je past de informatie dan aan aan de bezoeker van je pagina. Zo is het mogelijk dat bijvoorbeeld een Marketing Manager uit Arnhem iets anders te zien krijgt dan een tandartsassistent uit Antwerpen.

Aanbevelingen

Probeer recommendations te ontvangen. Elk product of dienst kan door iemand aanbevolen worden. Het aantal aanbevelingen met bijbehorend profiel zie je weer terug op de productpagina’s. Elke aanbeveling is zichtbaar voor de connecties van degene die de aanbeveling gedaan heeft. Het netwerk van deze persoon is op deze manier op de hoogte van een aanbeveling aan jouw organisatie.

Fan

Zet op je website of in je emailhandtekeningen (of waar dan ook) een link naar je Company Profile, zodat (potentiële) klanten deze pagina kunnen gaan volgen. Er hoeft dus geen link meer te staan naar je persoonlijke profiel, maar leidt fans naar de informatie over je bedrijfspagina.

Google

Waarom zou je je Company Page optimaliseren? Omdat Google LinkedIn als een betrouwbaar medium ziet. Een LinkedIn-pagina scoort hoog in de zoekresultaten van Google. Hier kan je op inspelen door de juiste zoektermen te gebruiken in teksten op je Company Page. Zo word je eerder gevonden. Het is dan belangrijk dat (potentiële) klanten volledige en juiste informatie over jouw organisatie vinden.

Hulp nodig bij het instellen van de LinkedIn Company Page? Neem gerust contact met ons op! 

 

Reageren?

Direct contact opnemen

Internet marketing berichten